انواع تبلیغات اینترنتی

انواع تبلیغات اینترنتی

تاریخ : یکشنبه 06 مهر 1399 زمان : 15:02 | بازدید : 116
نویسنده : Admin | نظرات (0)

 بهترین سایت تبلیغات اینترنتی, روش های تبلیغات اینترنتی

به تمامی تبلیغاتی که در فضای اینترنت و وب انجام میشود تبلیغات اینترنتی میگویند. این نوع از تبلیغات برای افراد و کسب و کارهای مختلف جذابیت زیادی دارد. چرا که علاوه بر تنوع نسبت به روشهای تبلیغاتی سنتی از قیمت ارزانتری برخوردار است. برای مثال برای نصب یک بنر در سطح شهر شما باید هزینه زیادی را پرداخت کنید در حالی که با همان مبلغ قادر خواهید بود میزان قابل توجهی تبلیغات اینترنتی داشته باشید که تاثیرگذاری قابل توجهی نیز دارند. معمولا شرکت های بزرگ با بودجه های تبلیغاتی زیاد از هر دو روش تبلیغات سنتی و  اینترنتی بهره میبرند اما تبلیغات اینترنتی کسب و کارهای کوچک را نیز قادر کرده است که به خوبی دیده شوند.

 

تبلیغات اینترنتی مدل ها و روش های گوناگونی دارد :

1- تبلیغات کلیکی ( Pay Per Click)  

شرکت هایی وجود دارند که شما با جستجو در گوگل میتوانید آنها را بیابید، روش کار با این شرکت ها به صورتی هست که ، تبلیغات شما را به صورت کلیکی در فضای اینترنت به مخاطب معرفی میکنند و بابت هر کلیک و مخاطبی که وارد سایت شما میشود، مبلغی میگیرند که خیلی به پیشرفت سایت شما کمک میکند. این سایتها دارای اعضایی هستند که در قبال دریافت مبلغی از سایت شما بازدید میکنند. به این روش تبلیغات کلیکی یا ppc گفته میشود که مخفف ” پرداخت به ازای کلیک” است.

 
بهترین سایت تبلیغات اینترنتی, روش های تبلیغات اینترنتی

به تمامی تبلیغاتی که در فضای اینترنت و وب انجام میشود تبلیغات اینترنتی میگویند

 

تبلیغات همسان کلیکی (Native): به دلیل مشابهت ساختار و ظاهرآنها  به سایت انتشار دهنده به آنها تبلیغات همسان گفته میشود.مهمترین مزیت تبلیغات همسان این است که به دلیل مشابهت به ساختار سایت انتشار دهنده ،توسط کاربر ها نادیده گرفته نمیشود و میتواند اثر بخشی زیادی در تبلیغات آنلاین داشته باشد.

 
انواع تبلیغات اینترنتی,تبلیغات همسان کلیکی

تبلیغات همسان کلیکی

 

2- تبلیغات بنری (Banner ads):

در این روش یک بنر تبلیغاتی از آگهی دهنده در وب سایتی نشان داده می شوند. این روش می تواند تاثیر زیادی در بازگشت مخاطبین داشته باشد.

 

در این شیوه بنر تبلیغ ‏دهنده در یکی از اندازه ‏های استاندارد در محلی از صفحه ‏ی وب تبلیغ ‏‏گیرنده نمایش داده می‏شود. وب‏سایت‏ های تبلیغ ‏دهنده محل‏های مشخصی که معمولا بالا، کنار و پایین صفحات وب‏شان است را به نمایش تبلیغات بنری اختصاص می‏دهند. بنر به وب‏سایت تبلیغ‏ دهنده یا صفحه‏ای شامل توضیحات تکیملی درباره‏ ی تبلیغ، لینک می‏شود.

 

به ‏عبارتی بازدیدکنندگان از وب‏سایت، می‏توانند روی هر کدام از بنرهای تبلیغاتی که توجه‏شان را جلب کرده باشد کلیک کنند تا اطلاعات بیشتری درباره ‏ی آن بدست بیاورند. بنرها اغلب به‏ صورت فایل‏ های گیف (Gif)، فلش (Flash) و چند فرمت دیگر طراحی می‏شوند و ممکن است تصویر ثابت یا متحرک باشد. بنرهای فلش معمولا حجم بالاتری دارند، طراحی آنها هزینه‏ ی بیشتری دارد و اگر اینترنت مخاطب پرسرعت نباشد ممکن است نمایش آنها با مشکل مواجه شود. در بنرهای فلش که معمولا به صورت انیمیشن هستند، ممکن است از صدا و قابلیت‏های تعاملی هم استفاده شده باشد.

 

آی.ای.بی (Interactive Advertising Bureau) که موسسه‌ای امریکایی در حوزه‌ی تبلیغات است استاندارهایی را برای اندازه‌ی تبلیغات بنری مشخص کرده که در اغلب وب‌سایت‌ها از این اندازه‌ها استفاده می‌شود. این شیوه از متداول‏ترین شیوه‏‏ های تبلیغات اینترنتی است که البته با گسترش شیوه‏ های جدید اندکی از سهم آن کاسته شده است. اما در ایران خیلی‏ ها هنوز تبلیغات اینترنتی را با تبلیغات بنری می‏شناسند و بسیاری از وب‏سایت‏های تبلیغ‏ گیرنده تنها برای دریافت این نوع آگهی‏ ها آمادگی دارند.

 
منبع:

https://www.beytoote.com/computer/tarfand-i/types-internet2-advertising.html

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش