بک لینک

بک لینک

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 14:16 | بازدید : 46
نویسنده : Admin | نظرات (0)

Image result for نحوه بک لینک گیری

اگر تا به حال برای سئو و بهینه‌سازی سایت خود تحقیق کرده باشید، مطمئناً عبارات و اصطلاحات بسیاری به گوشتان خورده است. یکی از اصطلاحات سئویی که کمتر وب‌سایتی به آن پرداخته است، اصطلاح انکرتکست (به انگلیسی Anchor Text) است.

 

بیشتر سایت‌های فارسی زبان در مطالب آموزش بک لینک چیست سئوی خود از انکرتکست به عنوان فاکتوری مهم در رتبه‌بندی یاد کرده‌اند و به کاربران تذکر داده‌اند که حتماً باید به آن توجه کنند، اما تنها تعداد کمی از این سایت‌ها، مقاله‌ای به نسبت کامل درباره انکرتکست و بهینه‌سازی آن منتشر کرده‌اند.

 

به همین دلیل تصمیم گرفتم با انتشار این مطلب، برای همیشه از شرِ سوالات انکرتکست چیست و چه اهمیتی در سئو دارد، خلاصتان کنم. خب، دیگر بیایید با هم ببینیم که انکرتکست چیست...

 

انکرتکست چیست؟

کلمات و کاراکترهای موجود در یک متن که به سایت یا متنی دیگر لینک می‌شوند را انکر‌تکست می‌گویند. انکرتکست در واقع همان قسمتی از یک لینک است که کاربر آن را مشاهده می‌کند و قادر است بر روی آن کلیک کند.

 

اگر مقدمۀ همین مقاله را بار دیگر مشاهده کنید، کلمه سئو با رنگ آبی مشخص شده است. در اینجا کلمه سئو، انکرتکست یا متن لینکِ ما محسوب می‌شود. در بیشتر سایت‌ها نیز لینک‌ها و متن‌شان با رنگ آبی مشخص می‌شوند.

 

برای مثال جمله زیر را مشاهده کنید:

 

تبلیغات در گوگل، راهکار مناسبی برای افزایش نرخ تبدیل است، اما من به شخصه سئو و بهینه سازی سایت را ترجیح می‌دهم.

 

در جملۀ بالا، دو انکرتکست مختلف برای دو URL مختلف وجود دارد. عبارت تبلیغات گوگل به آدرس اینترنتی http://www.novin.com/adwords متصل شده و عبارت سئو و بهینه‌سازی سایت به آدرس http://www.novin.com/seo لینک شده است.

 

برخی افراد Anchor Text را با نام های متنِ لینک یا عنوانِ لینک نیز می‌شناسند. کلمات موجود در متن یک لینک به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا موضوع فعالیت یک سایت را بهتر بشناسد.

 

از طریق همین متنِ لینک هاست که موتورهای جستجویِ گوگل، یاهو و بینگ تصمیم می‌گیرند که یک سایت را در نتایج جستجو نشان دهند.

 

در مثال بالا، لینک‌های موجود در متن به موتورهای جستجو می‌گویند زمانی که کاربران عبارت تبلیغات در گوگل را جستجو می‌کنند؛ وب‌سایت نوین، آدرسِ http://www.novin.com/adwords را بهترین صفحه برای جستجوی آن عبارت می‌داند. این اتفاق دقیقاً برای Anchor Text سئو و بهینه‌سازی سایت نیز تکرار می‌شود.

 

اما نکتۀ جالب اینجاست: اگر وب‌سایت‌های بسیاری با انکرتکستی واحد (یا مشابه) به یک صفحه از سایتی دیگر لینک دهند، آن صفحه به مرور به عنوان معتبرترین سایت برای آن کلمه کلیدی شناخته می‌شود. حتی اگر آن کلمه در محتوای آن صفحه وجود نداشته باشد!

 

انکرتکست در لینک

همانطور که می‌دانید لینک‌ها از طریق مجموعه‌ای از کدهای HTML بوجود می‌آیند. هنگام تجزیه و تحلیل این کدها متوجه خواهید شد که بخشی از لینک به انکرتکست نسبت داده شده است.

 

تصویر زیر آناتومی یک لینک را به تصویر می‌کشد:

 

انکر تکست در یک لینک

 

در مثال بالا، عبارت دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی به عنوان Anchor Text شناخته می‌شود.

 

انواع انکرتکست را بشناسید

خب، اینجا همان نقطه‌ای است که شما با مفهوم سئو سر و کار دارید. انکرتکست‌های مختلف، ارزش یکسان ندارند. در گذشته که بهینه‌سازی سایت به پیچیدگی امروز نبود، متخصصان سئو، آدرس سایت مورد نظر را با کلمه کلیدی هدفشان لینک می‌کردند و حتی برای آن کلمه کلیدی رتبه می‌گرفتند!

 

چگونه یک لینک خوب را از یک لینک بد تشخیص دهیم؟حتما بخوانید: چگونه یک لینک خوب را از یک لینک بد تشخیص دهیم؟

اما امروزه با پیچیده شدن قوانین سئو، استفاده بیش از حد از یک متن در لینک‌های مختلف می‌تواند باعث جریمه شدن وب‌سایت شما شود.

 

بنابراین شما باید از متن لینک‌های مختلف برای صفحات سایت خود استفاده کنید. برای آنکه بتوانید لینک‌های خود را به بهترین شکل بهینه‌سازی کنید، در ابتدا باید با انواع انکرتکست‌های موجود آشنا باشید.

 

استفاده از Anchor Text متنوع به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا موضوع سایت‌تان را بهتر درک کنند. در نتیجه، سایت شما در نتایج جستجو رتبه بهتری دریافت می‌کند. در ادامه با انواع انکرتکست آشنا خواهید شد:ایجاد محتوای فوق العاده

– پست مهمان

– قرار دادن لینک های دیگران تا لینک های شما را قرار دهند

برخی از پلتفرم هایی که می توانید از آن ها برای لینک سازی خارجی استفاده کنید:

virgool.io

Tumblr

Mozilla

Photobucket

Somuch

backlinksfa

Backlink

Facebook

Instagram

Twitter

LinkedIn

Snapchat

Goodreads

Reddit

Tumblr

Pinterest

Flickr

Quora

Periscope

3- هوشمندانه کامنت تولید کنید

از آنجایی که ربات های گوگل به هر حرکتی از جانب شما حساس هستند باید بدانید مطالب و نظراتی که منتشر میکنید نباید وارد حیطه اسپم شود. اگر ربات ها احساس کنند مطلب شما تطابقی با سایت و موضوع مورد نظر ندارد آن را حذف خواهد کرد.

برای جلوگیری از این موضوع میتوانید در سایت هایی که هم راستا با محتوا سایت شما هستند فعالیت کنید.

از لینک فالو در این موارد استفاده می کنیم:

– مطالب مرتبط

– محتوای مفید برای بازدید کنندگان

– لینک های داخلی سایت خودتان

و از لینک نو فالو برای موارد زیر :

– مطالب نامرتبط

– لینک های وابسته به سایت

– لینک های اسپانسر

– لینک های تبلیغاتی

– کامنت ها

– لینک های فوتر سایت

 

زمانی که لینک مطالب سایت شما در سایت های دیگر قرار بگیرد گوگل تشخیص خواهد داد که سایت شما و مطالبی که در آن ارائه می دهید از نظر مردم قابل اعتماد و کاربردی است. در نتیجه به عنوان یک سایت و مطلب معتبر آن را در نظر میگیرد. 

 

لینک نوفالو nofollow

گوگل این نوع بک لینک را معرفی کرد تا بک لینک های بی ارزش از بک لینک های با ارزش بالا مشخص شوند.

لینک های نوفالو بر خلاف فالو این پیغام را به ربات های گوگل برای دنبال کردن خود نمیدهند. با اینکه تاثیر زیادی در سئو سایت ندارند اما خیلی بی تاثیر هم نیستند. همچنان با کلیک بر این لینک ها به سایت های دیگر هدایت میشود اما ارزش سئو بالایی ندارند.

 پیدا کردن لینک نوفالو با inspect

برای پیدا کردن کل لینک‌های نوفالو می‌توانید بر روی صفحه مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه view source را انتخاب کنید سپس به کمک ابزار جستجوی مرورگرها و با زدن کلیدهای Ctrl + F عبارت nofollow را تایپ میکنیم تا مرورگر برایمان هم تعداد و هم مکان لینک را نشان دهد.

 

 5 روش بک لینک های نوفالو

1-فیس بوک

فیس بوک هم مانند دیگر شبکه های اجتماعی سئو چیست  با قراردادن لینک سایتتان در آن به شما بک لینک نوفالو میدهد. با تقسیم بک لینک‌ها به دو دسته فالو و نوفالو، بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله فیسبوک، توئیتر، لینکدین، گوگل پلاس و… همه بک لینک‌های خود را به صورت نوفالو تغییر دادند تا ارزش سایتشان بالا برود.

 

2-کامنت سایت

اغلب سایت هایی که شرایط کامنت گذاری را فراهم کرده اند به شما لینک نوفالو میدهند. در گذشته با قراردادن کامنت میتوانستید به راحتی بک لینک های ارزشمندی دریافت کنید اما امروزه دیگر چنین چیزی نیست.

3-فروم

در بعضی فروم های ایرانی میتوانید با نظر دادن و انتشار پست بک لینک فالو دریافت کنید اما در سایر فروم ها دیگر این اجاره به شما داده نمیشود و بک لینک ها نوفالو خواهد بود.

4-بلاگفا

بلاگفا ، یک سرویس قدرتمند و قدیم وبلاگ نویسی است که طرفداران زیادی دارد. مکن است با قراردادن لینک در محتوای بلاگ بک لینک فالو دریافت نکنید اما با قراردادن لینک در قسمت پیوندها شانس برای داشتن بک لینک فالو داشته باشید.

5-آپارات

با ثبت نام در این سایت و ایجاد یک حساب کاربری میتوانیدذ ویدیو های خود را در آن قرار دهید. اما نهایتا در این کانال ، شما خواهید توانست که یک بک لینک نوفالو به سوی سایت خود بگیرید. البته این کار آپارات، کاری فکر شده و درست است چرا که باعث می شود که کسانی که محتوای ویدیویی مفیدی ندارند ، شروع به ساخت کانال های اسپم برای درج لینک نکنند

 

آیا غیراز بک لینک فالو و نوفالو بک لینک دیگری هم داریم ؟

بله ، امروزه برای rel نسبت های مختلفی تعریف کرده اند که خزنده ها یا روبات های گوگل ، آن ها را به خوبی می شناسند. 

 

<a rel=”value”>

آموختیم که به جای value در عبارت بالا ، می توان عبارت nofollow را قرار داد تا خزنده ها ، آن را دنبال نکنند. برخی از دیگر عبارت ها که می توانند به جای value به کار برده شوند ، عبارتند از:

Alternate

در این حالت  لینک ، به جایی می رود که شما همین صفحه را به زبانی دیگر یا برای پرینت خواهید دید.

Author

بدین معنا که این لینک به جایی می رود که شما نویسنده مقاله را معرفی خواهید کرد.

بی شک ، هنگامی که پادکست شما محبوب شد ، سایر افراد تأثیرگذار در مکان شما به شما کمک می کنند تا بخشی از پادکست خود باشید. نیازی به ذکر دعوتهایی نیست که از پادکست های دیگر برای نمایش در پادکست های خود دریافت خواهید کرد.

 

خواندن توصیه شده: 27 بهترین پادکست بازاریابی که باید به آنها گوش دهید

 

7. در مورد Product Hunt فعال شوید

Product Hunt مکانی برای کشف جدیدترین فناوری های ایجاد شده ، وب سایت ها ، برنامه های تلفن همراه و ابزارهایی است که همه به دنبال آن هستند.

 

حسن نیت ارائه می دهد تصویر: شکار محصول

 

Product Hunt مکانی برای کشف جدیدترین فناوری های ایجاد شده ، وب سایت ها ، برنامه های تلفن همراه و ابزارهایی است که همه به دنبال آن هستند. من عاشق این هستم که نه فقط برای کشف محصولات جالب جدید ، بلکه وقتم را صرف محصولات شکار می کنم ، زیرا همچنین مکانی عالی برای بحث و گفتگو با علاقه مندان به محصول دوست است.

 

برای دریافت بک لینک از Product Hunt ، باید یک حساب کاربری در Product Hunt ایجاد کنید ، به وب سایت خود پیوند دهید و سپس در سایت فعال باشید. این کار را می توانید با نوشتن نظر درباره کالاهایی که استفاده کرده اید ، نظرات خود در مورد محصولات تازه راه اندازی شده و البته با رای دادن و رأی دادن به طور منظم برای محصولات ، انجام دهید.

 

Product Hunt دارای دامنه 86 است (و همچنان در حال افزایش است) ، بنابراین داشتن یک حساب فعال ارزش دارد.

 

برای ایجاد حساب Product Hunt خود اینجا را کلیک کنید

 

8. سایت خود را به دایرکتوری های Startup ارسال کنید

فهرست راه اندازی BetaList

 

اگر تازه راه اندازی خود را راه اندازی کرده اید ، تعداد زیادی دایرکتوری راه اندازی وجود دارد که می توانید سایت خود را به آنها ارسال کنید. شاید محبوب ترین فهرست راه اندازی BetaList باشد ، دایرکتوری که بطور خاص در مراحل اولیه راه اندازی اینترنت متمرکز شده است. ارسال رایگان است ، اما اگر می خواهید روند کار را تسریع کرده و از درج لیست راه اندازی خود اطمینان حاصل کنید ، باید هزینه کمی بپردازید. شما می توانید معیارهای ارسال آنها را در اینجا بررسی کنید تا ببینید چگونه استارت آپ ها را بررسی می کنند.

 

حتی اگر راه اندازی شما واجد شرایط ارسال در BetaList نباشد ، تعداد زیادی دایرکتوری راه اندازی دیگر با DA بالا وجود دارد که ارسال شما را می پذیرند. در اینجا لیستی از 100 دایرکتوری راه اندازی شده توسط Ninja Outreach گردآوری شده است.

 

9. ساخت پیوندهای نمایه

ایجاد پیوند نمایه فرآیندی است که در آن کاربران در سایتهایی ثبت نام می کنند که می توانند نمایه عمومی ایجاد کرده و پیوندی به وب سایت خود ارائه دهند.

 

چندین وب سایت که با داشتن یک جامعه فعال رونق دارند به شما امکان می دهد یک نمایه عمومی ایجاد کنید که در آن می توانید پیوندهایی به وب سایت و کانال های اجتماعی خود داشته باشید. چند نمونه وب سایت هایی مانند Kickstarter ، Moz ، SEMrush و Triberr هستند.

 

کیک استارتر

 

برای دریافت نکات و اطلاعات بیشتر در مورد این استراتژی ایجاد پیوند ، به این راهنمای دقیق توسط Monitor Backlinks مراجعه کنید.

 

10. از "بهترین" پست های وبلاگ بک لینک پیدا کنید

این روش خاص برای گرفتن بک لینک از برایان دین در Backlinko گرفته شده است و بسیار موثر است.

 

آنچه شما باید انجام دهید در اینجا است:

 

مرحله 1: از این رشته های جستجوی زیر در Google استفاده کنید

 

"بهترین (موضوع) سال بلاگ"

"(TOPIC) وبلاگ هایی برای خواندن"

"وبلاگ های مورد علاقه من (TOPIC)"

هر یک از این جستجوهای بالا لیستی از "بهترین" وبلاگ ها را در موضوع انتخاب شده شما به شما نشان می دهد.

 

بک لینک با کیفیت بالا - "بهترین" پست های وبلاگ

 

مرحله 2: یک Google Doc جدید ایجاد کنید و به هر وبلاگ با کیفیتی که می خواهید از آن پیوند بکشید ، پیوندهایی اضافه کنید. همچنین آدرس های ایمیل وبلاگ نویسان مورد نظر خود را یادداشت کنید. در بیشتر موارد ، می توانید آنها را در بخش تماس پیدا کنید. در غیر این صورت ، برای پیدا کردن اطلاعات تماس با وی ، از Ninja Outreach Chrome Extension استفاده کنید.

 

مرحله 3: از طریق ایمیل به این وبلاگ ها دسترسی پیدا کنید و پیوندی به مقاله خود به آنها ارائه دهید و از آنها بپرسید که آیا می توانند آن را در یکی از پستهای هفتگی / ماهانه خود قرار دهند.

 

برای ارتباط با وبلاگ نویسان می توانید از الگوی ایمیل زیر استفاده کنید:

 

سلام [نام] ،

 

من یک بازاریاب دیجیتال و خواننده ثابت پست های وبلاگ شما هستم.

 

من همچنین وبلاگ را در [وبلاگ شما] اجرا کردم و امروز ، ما یک راهنمای بسیار گسترده در [موضوع پست وبلاگ شما] منتشر کردیم. من فکر می کنم این برای پست های خلاصه شما مناسب باشد و فکر کردم که می خواهم تماس بگیرم.

 

این پیوند به راهنماست: [URL پست شما]

 

جای نگرانی نیست اگر مناسب نباشد - بدون در نظر گرفتن من یک خواننده منظم خواهم بود!

 

با تشکر،

[اسم شما]

 

همچنین بسیاری از این وبلاگ ها به شما امکان می دهند که یک نظر را همراه با پیوند به وب سایت خود ارسال کنید.

 

یکی از ساده ترین و سریع ترین راه های دریافت بک لینک ، ارسال نظرات متفکرانه درباره هر یک از مقاله های این وبلاگ ها است که صلاح می دانید از آن پیوند بگیرید. اطمینان حاصل کنید که نظر شما دقیق است. به جای ارسال "مقاله عالی" ، به روش های خلاقانه ای فکر کنید که از نوع اطلاعاتی که نویسنده در مقاله ارائه داده است قدردانی کنید. حتی ممکن است سوالی بپرسید.

 

اما ممکن است فکر کنید وبلاگهایی وجود دارند که به شما اجازه نمی دهند پیوندی به وب سایت خود ارائه دهید. آنها ممکن است از سیستم نظرات فیس بوک یا Disqus برای مدیریت و تعدیل نظرات خود استفاده می کنند.

 

در چنین مواردی ، بهترین راه برای دریافت بک لینک استفاده از روش ارتباط با ایمیل است. اگرچه شامل برخی کارها می شود ، بک لینک ای که در نهایت برای سایت خود ایجاد خواهید کرد ارزش زمان و تلاش را خواهد داشت.

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش